Thursday, February 10, 2011

Teater dan pentas lakonan



"dunia ni ibarat sebuah pentas lakonan dan kitalah yang menjadi pelakonnye".

macam tu la ayat dan frasa yang kita selalu dengar. jadi... setujukah anda dengan ayat kat atas tu? betul ke kita nih pelakon? .seolah olah kita semua ni bermuka muka dan hipokrit selama kita berpijak dan menyedut rahmat tuhan di dunia nih. tetapi sebenarnya jika difikirkan sedalam dalamnya.. tak semua yang kita rasakan sejujurnya boleh kita luahkan sesuka hati.. kita tak boleh nak puaskan hati semua pihak.. kadang2 jika kita tidak suka akan perbuatan dan tingkah laku seseorang tu, kita tak boleh nak cakap terus yang kite tak suka dan benci akan si dia.. jikalau andalah yang terkena, mesti terus sentap kan?. jadi kita hidup muafakat nih mesti berbudi dengan menghormati prinsip dan pegangan orang lain. kalau la da teruk bebenor tu eloklah nasihat. bukan apa, kenapa kita nak benci dan tak suka akan orang lain, tau ke kita berapa ramai yang tak suka kita?. jadi menjadi pendorong dan pembimbing tu lebih baik dari menjadi pembenci. tapi berpada pada lah ye.. takot ade yang naik menyampah.. yang PENTING............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................kita ikhlas.............................................................................................. :)

2 comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...