Monday, June 13, 2011

hati ini yang rapuh


hari ini.... aku menangis lagi... menangis akan kekosongan jiwa ini... menangis akan rapuhnya hati ini.......
aku gagahkan kaki ini bersujud memohon keampunan.... memohon petunjuk agar tangis ini terhenti akibat rapuhnya hati ini....

titian perjalanan ini seakan beertambah berat dengan bebanan yang mendatang... jiwa ini sering diusik dengan mainan perasaan kasih dan sayang... namun aku tidak harus terbuai dengan ayunan arus permainan jiwa ini... yang berlalu aku tinggalkan tanpa menoleh lagi... kerana segala yang aku lakukan akan dipersoal di "sana" nanti.. memang berat... wajarnya aku harus menjadi lebih kuat... iringan doa dan munajat dalam aku menempuh hari-hari yang mendatang....

memetik kata-kata semangat yang saya terima dari seorang sahabat:

kekadang... kita meminta pada Allah setangkai bunga yang indah.. tetapi Allah  berikan kaktus berduri.... kita meminta rama-rama.. tetapi diberikan ulat.... kita pun merasa sedih dan kecewa..... namun.. kemudian kaktus itu berbunga indah dan ulat menjadi rama2 yang cantik... itulah jalan Allah S.W.T... indah pada waktunya... Allah tidak memberi apa yang kita harapkan tetapi Allah memberi apa yang kita perlukan.....
terkadang kita berasa sedih... kecewa... terluka... bahkan berburuk sangka... tetapi jauh di atas segalanya... Allah sedang merangkai yang TERBAIK untuk kehidupan kita.... agar kita belajar untuk ikhlas dan redha.....

jangan lupa kaca itulah terang di mata kita kerana kita kabur akan permata yang bersilau menerangi  dalam keadaan gelap dan sukar..........

renunglah ke atas sejenak... lihatlah bintang... ia akan tetap dan terus bersinar menerangi untuk kita walau tanpa kita sedari....

2 comments:

ezzah junsu said...

kenapa nip ? mcm ada masalah gangguan jiwa aje ? :)

Hanif Ahmad said...

emosi kurang stabil.. hehe :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...