Thursday, July 28, 2011

coret moret cencorot

Assalamualaikum... :D
terasa dah lama tak menekan butang2 keyboard ni, jadi hari ni nak mencoret sedikit alkisah  cuti yang dah nak sampai penghujung ni... :(


SAYA DAH RESIGN!



                           (ni meja saya.. sempat curi2 ambik gambar.. huhu)

cuti semester kali ni memang panjang, oleh kerana terpanggil untuk berdikari (ececece :P) saya telah bekerja di salah sebuah kilang di kawasan industri muar.. semasa interview kerja tu dia kata nak bagi saya duduk office, design template.. jadi gaji pun ok lalu dengan confidentnye saya pun terima.. . ditempatkan di department research and development dengan position sebagai technical analysis, maka bermulalah pengalaman kerja saya yang serius buat kali kedua.... masuk seminggu kerja memang agak relax... masuk 2 minggu kerja barulah saya mengerti akan betapa susahnya nak mencari rezeki sekarang.. cuba membayangkan ayah dan emak saya yang selama ni berhempas pulas menyekolahkan 8 orang askar termasuklah saye, huhu.. duduk menghadap komputer selama 8 jam memang menyakitkan.. sakit hati satu, tambah sakit pinggang.. huhu.. jadi saya mengambil keputusan untuk menghabiskan sisa baki cuti yang tinggal sebulan ni untuk berehat di rumah..


                                   ( ni gambar ambik kat mr. google je :P )

Rumahku syurgaku, jadi bulan puasa ni dapatlah puasa kat rumah.. tahun lepas berbuka dan bersahur pun dengan kawan2.. nasib ada kawan2, kalau sorang2? mesti makan nasi berulam air mata.. huhu... jadi hargailah keluarga kita selagi mereka ada.. bersyukur kerana kita masih dapat menikmati hidup berkeluarga, dan jangan lupa akan mereka yang lebih memerlukan.. salam ukhwah :)

cuba klik link ni ye, nak download video, tapi broadband macam siput lak, huhu :

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...