Tuesday, May 24, 2011

10 mende dlam 10 hari.. (apekah??)

okeh hari ni nak wat entri yang luar dari kbiasaan sikit atas ajakan rkan sjwat cikgu ezzah.. hehe .. luar biase ke? huhu.. ni kira mcm games jgak kot... orait.. santai sket ye kwan2.. ni sume ayat syok sendiri.. haha.. :D


hari pertama: 10 perkare tentang diri saya......


* keluarga adalah segala-galanya bg sy :)


* bdarah jawe.. atuk sy dari tanah jawa indonesia... bolehlah sikit-sikit cakap jawa.. contohnye... "wes mangan oporah?" maknenye dah makan ke belum.. huhu


* sensitif jgak.. aik? huhu.. x boleh tengok orang yg susah... lagi2 kalau dalam program bersamamu.. kompem   nangis.. so nak belaja betol2 nak tolong orng yg susah.. :)


* penah jadi cikgu sandaran dalam 2 blan macam tula.. mengajar matematik dan english budak2 darjah 1 sampai 4.. jangan ingat senang nak ajr budak2 ye.. huhu.. diorang panggil sy sir hanif ^^.. comel kan? bwah ni gamba anak murid.. nakal jgan ckap la.. huhu


* sebelum jadi cikgu penah jgak keja sbgai cashier kat sbiji psarraye mini.. memang pngalaman yg bharga.. dpat tgok mcm2 kerenah manusia.. jd pengalaman mematangkan sy.. :).. bwah ni la mini mart yg sy keje.. rindu jgak lah nak picit2 mesin cashier ^^.. 


* menulis entri kat blog nih boleh buatkan otak sy nih bgerak.. hehe.. apepun bidang sastera lebih sesuai dgan diri nih.. ^^

* sbnarnye paling takot nek aeroplane.. kalau nak balik kg tu jgan ckap la.. dalam kpal terbang tu memang x henti2 berdoa.. lagi2 bila dia bgegar.. bgegar sikit je dah mngucap pnjang dah... tp cover line je dpan member2.. huhu ^^


* hah.. sy nih cpat bpeluh.. dlam aircond pun bole bpeluh.. huhu.. x caye?  lagi2 bile ad orng kate sy nih comel.. hhaaha.. .. klau mkn pedas sikkkkkkit je pun da bole wat bpeluh mcm belari marathon dah.. huhu

* dah mula ska mkan ikan masin... kalau orang jawe tu.. ikan masin nih dpanggil "gesek".. mkan nasi sama ikan msin sayur air dengan smbal "totok" erm memang x ingat dunia.. huhu^^

                                          aik?? ni ikan masin ke?? heeeee

* msih blajar kat IPTA.. pengalaman beharga n susah nak dpat kat tempat laen.. ade lagi 2 tahun pngajian.. apepun kene la manfaatkan sebaek2nye.. nanti dah "kawen" (erk? lame lagi cik abg oii.. huhu) sume ni jd kenangan terindah.. ~~~~

              skang nih tgah winter kat kolej.. tu yang cuti pnjang tu.. hhoho :P

wokeh.. thats me ^^.. cikgu ezzah.. dah ciap da hari first.. :D

4 comments:

Anak Kampung said...

ohh my goshhhh!!!..winter kee????

iekah said...

m-a-n-ja :D

Hanif Ahmad said...

din: tgah krismas kot.. haha
adik: :D

ezza alias said...

wah wah wah ! ttp ada jgk jawa nya tu ! good job anip ! hari ni hari kedua ya. :)

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...