Wednesday, May 25, 2011

pengguna jalanraya kat Malaysia nombor 1 kat dunia :D



hah.. ni statistik yang baru dikeluarkan oleh jawatankuasa mesyuarat antarabangsa yang Malaysia ni ranking nombor satu  bab pengguna yang berhemah masa kat jalan raya.. huh?? tak percaya?.. sebabnya saya baru menikmati ape makna pengguna berhemah kat Malaysia nih.. moh saya nak cite nih.. huhu



di petang hari jumaat yang agak tenang.. dengan perot yang lapar... gaya yang kool... dan langkah yang bgaya saya pegi ke pasar mlam yg dekat je ngan taman dgan hati yg bebunga sebab ada orang nak belanja.. huhu^^.. memang sesak pasor hari tu.. tetibe.. tengah nak cari parking ada la satu kereta kat blakang nih main hon2.. x sabar je bunyinye.. mungkin die nak pg ber** kot.. sy cuba bpikiran positif (haih dlam hati rase nak ikut join main hon2).. hon punyala hon smpai dum! blakula insiden terindah di kala senja... kreta blakang tadi terus potong line n block kereta yg dpandu abang.. haishh tkot jgak sbab bwak kreta macam gengster... skali yang keluar dri kereta tu bkannya abang sasa yg macho... tapi kakak bcermin mata hitam (mcm yg paris hilton slalu pakai) yang btudung ala2 bienda  =_=''.. hoh.. !! ape kejadahnye akak ni blagak macam pelumba nascar... xpe2 rilek2... x nak cari gaduh smpai wat jalan jem.. abang pun setel cara baik... dan akak tu pun belah dari situ ( xkan die nak dok tecongok kat situ lak).. macam tu la ceritanya.. dengan hati yg luka bdarah.. kami mneruskan hajat membeli ayam golek pak Ismael.. sedap woo.. huhuhu



jadi adik2... pengajaran yang kite boleh ambik dari cerita ni ialah... da macam krangan UPSR lak.. huhu

* sabar tu separuh dari Iman.. agak2 x sabar tu boleh buat jalan sndiri..

*btolak ansur lah sesama manusia... sesama Islam... (haih akak tu pkai tudung lilit2 agak2 dia bole bnafas x?)

*utamakan kselamatan diri dan pengguna jlan raye lain.. ce tengok auntie tu.. siap pkai helmet lagi..

jika kita bsabar walau dalam apa situasi sekalipun percayalah ia akan menjadikan kita lebih takwa dan dekat dengan Maha Pencipta.. ditambah lagi amalan bertolak ansur dlam diri kita .. ganjaran yang setimpal akan menanti kita.. kalau tidak di dunia.. di akhirat kelak...

selamat menggunakan jalan raya ^^..
jangan jadi macam orang utan yer mase bwak motokar atau superbike tu...

No comments:

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...